Bijna vergeten wijnlabel maakt comeback door dood popartiest.

 

De dood van David Bowie heeft gezorgd voor een grote impuls aan verkoop van zijn muziek,
maar ook in de wijnwereld zorgt David Bowie voor extra verkoop.

 

Drie jaar geleden,

Bowie heeft in 2013 deelgenomen aan een project genaamd “Whatever it Takes”. 
Dit is een project het Spaanse wijnhuis Bodegas Vicente Gandía.

Het project vroeg beroemheden om een symbool van hoop te ontwerpen
en daarbij ook een boodschap van hoop voor de toekomst te schrijven.
Dit werd dan vervolgens afgebeeld op de flessen wijn. Totaal bracht dit € 450.000,- op voor projecten in Afrika.
Bodegas Vicente Gandía werkte samen met hulporganisaties om te voorzien van drinkwater op het gebied van armoede,
evenals het verzenden van medicijnen en het helpen om scholen en andere infrastructuur op te bouwen.

 

 

‘Whatever It Takes’

Beroemdheden zoals Coldplay, Charlize Theron, Pierce Brosnan en Penelope Cruz hebben ook deelgenomen.
De  “Whatever It Takes” collectie bestond uit drie rode, één witte, één rosé en één Cava wijn.

 

George Clooney’s kunstwerk versierd flessen met een Cabernet Sauvignon,
Pierce Brosnan was verantwoordelijk voor het Tempranillo label, David Bowie ontwierp het label voor een Shiraz.
Coldplay-heeft het label ontworpen welkel werd gebruikt voor de rosé – een mix van Bobal en Shiraz.
Het witte wijn label (Verdejo en Sauvignon Blanc) werd ontworpen door Penelope Cruz. Charlize Theron ontwierp het Cava label.

 

De wijn van David Bowie is na zijn dood in waarde gestegen.
Mocht je interesse hebben in een fles wijn van Bowie, de wijn is niet duur, gemiddeld € 11,- per fles.
Het kopen van de fles kan wel lastig worden, in Europa is de wijn bijna niet meer te verkrijgen.
Voor meer informatie kijk op de website http://www.whateverittakes.org