De sherry fles met gitaar en sombrero, heeft zijn plaats op het meest beroemde plein in Madrid, na drie jaar terug gekregen.
Een van de meest iconische uithangborden van Madrid , een neon Tio Pepe teken, verdween nadat elektronica gigant Apple in 2011het pand kocht waarop het bord stond. Het uithangbord werd verwijderd tijdens renovatiewerkzaamheden. maar volgens een Tio Pepe woordvoerster waren de nieuwe huurders van het gebouw ” niet geïnteresseerd in de neonreclame op die plek”. Meer dan 28.000 mensen hebben een online petitie getekend voor het behoud van de Tio Pepe fles. De neon reclamefles werd in de jaren 50 geïnstalleerd op de Puerta del Sol. De petitie getiteld “Apple : houd de neon Tio Pepe fles in Puerta del Sol ” was gericht aan de directeuren van het bedrijf achter de iPhone en iPad , maar ook aan de producenten van Tio Pepe , Gonzalez Byass , en het stadbestuur van Madrid, zij zijn immers verantwoordelijk voor de bescherming van het historische plein . Op dinsdag 22 april jl werd de hersteld neon reclame weer in gebruik genomen. ” Dit bord is al jaren een integraal onderdeel van de Puerta del Sol. ” aldus de president van de regio Madrid , Ignacio Gonzalez. Bron: Wine-searcher.com